BIODANZA: de dans van het leven

Deze site is niet meer actueel en is vervangen door mijn nieuwe site: WWW.RENEEMARS.NL
daar staat alle informatie uitgebreid en overzichtelijk

Kennismaken met Biodanza:


Een avond heerlijk dansen, in contact komen met jezelf en de ander ontmoeten.

Biodanza is in beweging komen, letterlijk en figuurlijk, op de klanken van Salsa, Jazz, Pop, Klassieke en Afrikaanse muziek.

De dans en muziek bieden een prachtige gelegenheid om jezelf te ontdekken. In Biodanza kun je jouw vitaliteit ervaren. Ook kun je ontdekken waar jouw hart sneller voor gaat kloppen. Het nodigt uit om expressie te geven aan wie jij bent. En het nodigt je uit de ander te ontmoeten op een bijzondere manier, zonder woorden, in de dans. Dit is wat Biodanza je biedt in verschillende dansen: ritmisch en energiek, melodisch of verstild.

Je danst op jezelf, met zijn tweeën of in een groep. Voor Biodanza hoef je niet te kunnen dansen, het gaat niet om het aanleren van passen. Het gaat om uitdrukking geven aan wat er nu in je leeft. Biodanza haalt je uit je hoofd en brengt je in je lichaam en vooral in je hart.

Biodanza is voor iedereen, man en vrouw, jong en oud, single en getrouwd, met gebrekkige ruggen of gebroken harten, workaholic of huismus.

Praktische info over Biodanza in Utrecht en Culemborg : klik in de kolom rechts

Wanneer je kennis wil maken met Biodanza stuur dan een mail met je telefoonnummer naar info@ontdek-biodanza.nl

Kijk ook op FACEBOOK voor mijn actuele aanbod.
FACEBOOK: ONTDEK-BIODANZA.NL
Stuur me een vriendschapsverzoek als je op de hoogte wilt blijven

of bel 06-49864654.

5 juli 2014

STEMBEVRIJDING Ervaring deelnemers

"Als dit stembevrijding is, wat een rijkdom. Een aanrader voor iedereen die wel eens iets van de daken zou willen schreeuwen."        Deelnemer stemgroepje. 

"Vanuit veiligheid mijn eigen geluid kunnen ontdekken en verbaasd zijn over de pracht van mijzelf en de anderen. Ik heb regelmatig kippenvel en ben tot tranen toe geroerd."      Deelneemster stemgroepje

"Een klank die weerklank vind!"            Deelnemer stemgroepje

"Stem blijkt heel direct toegang te geven tot wat er in je leeft. Als je jezelf kunt overgeven. Renee biedt de veiligheid om die overgave op te roepen, daagt uit en bevestigt elke stap die je maakt; een mooie ontdekkingsreis."    Individuele begeleiding 

"Stembevrijding inspireert mij enorm doordat geluid geven aan wat er nu leeft mij tot mezelf brengt. Tot wat in mij leeft, welke kleur of emotie dat ook is. En hoe het ook schuurt of piept, als ik aanwezig blijf, klinkt alles even prachtig. Vandaag een duet gezongen met een ander. Het voelde heel krachtig om mijn eigen geluid te blijven geven terwijl ik de ander hoorde en contact zocht. Ik ben heel blij met de begeleiding van Renee. In wat zij doet als stembevrijder werkt haar ervaring als therapeute en Biodanzadocent door."    Deelneemster stemgroepje 

Ik heb het heel erg fijn gevonden om met een kleine groep vrouwen, in veilige bedding mijn stem te ontdekken. Hoe heerlijk, speels ook, al die verschillende oefeningen met elkaar, door en voor elkaar te doen. Dat het nergens op hoeft te lijken; verrukkelijk! En dan, plotsklaps jezelf terug te horen in een wonderschoon geluid... zomaar, zonder moeite...  "'Kwist niet da'k het in me had" :-)       Deelneemster vrouwenstemgroepje

De cursus stembevrijding met vrouwen  heeft me vrijheid gegeven in het gebruik van en het spelen met mijn stem." Dat werkt ook door in andere dingen in mijn dagelijks leven.        Deelneemster vrouwenstemgroepje

“Het verbaasd mij telkens weer wat voor geluiden er uit mij komen. Ik word dan ook elke keer nieuwsgieriger om te horen wat er in mij leeft waar ik me niet duidelijk bewust van ben. Het zingen vanuit mijn ware zijn geeft me zoveel inzicht in mijzelf. Alles mag klinken, wat een heerlijkheid... vooral de klaagzang doet me veel en wat een schoonheid ervaar ik daarin!
Fantastisch om, wanneer je stem echt klinkt, in alles pure schoonheid te ervaren.
Heerlijk om mee te reizen met anderen hun klankreis. Bijzonder om mee te resoneren        Deelneemster stemgroepje


"V van vrij, verlangen, verbinding
O van overgave, ontvangen, open 
L van loslaten, liefde, lekker en LEVEN!
Jullie hebben een veilige bedding gecreëerd voor mij om mijn stem te laten horen en te laten komen wat er was op dat moment. De solo was voor mij een topervaring. Ik voelde me ontvangen in mijn overgave." Deelneemster Vol Leven 

"Met plezier kom ik terug op het afgelopen weekend! De tops zijn voor mij: de afwisseling van dansen en 'zingen', de stiltemomenten, de gezamenlijke mantra gezangen, de prachtige omgeving, een hele fijne locatie. Het weekend is het geld dubbel en dwars waard.
Ik heb mezelf kunnen openen voor de liefde in mezelf en in de ander. De eindeloze liefde en aandacht van Renee en Diete voelt zo veilig dat de wankele passen naar (een stukje) bevrijding te nemen zijn. Ik heb mijn grenzen kunnen verleggen, nee ze kunnen openen. Ik heb totaal in mijn lijf in het hier en nu kunnen zijn en voel dat nog. Ik voel me gezien."  Deelneemster Vol Leven weekend

"Ik vond 't een geweldig weekend, precies t goede niveau, wel uitdagend maar niet te zwaar. De solozang was wat mij betreft t hoogte punt en daarnaast vind ik jullie een fijn duo wat elkaar goed aanvult  Het weekend heeft me uitgedaagd, mijn inzicht in mezelf vergroot, me dichter bij mezelf gebracht en nieuw zicht in en op anderen gegeven! Kortom: een zeer waardevolle ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is." Deelnemer Weekend Vol Leven

"Opgeladen met veel liefde ben ik thuis gekomen. Het weekend heeft me geholpen meer in contact te komen met mezelf. Ik was verrast door het effect van sommige oefeningen. Stembevrijding was nieuw voor me. Heel fijn om je stem de ruimte te geven. Ook wel confronterend. Raakt ook aan donkerte, waar het dansen me meer bij licht brengt. Het weekend is zeker een aanrader." Deelneemster Vol Leven Weekend

" Er is een laagje van te dik geworden vernis verdwenen. Laag over laag had ik zorgvuldig opgebouwd als bescherming. Door de solo met mijn stem heb ik eindelijk weer eens gehoord hoe puur, krachtig, kwetsbaar deze is en ik ben. En dat er geen dikke laag vernis (meer) nodig is. In de afgelopen 7 dagen na het weekend zie ik meer, hoor ik beter en zoek meer rust zonder te overschreeuwen. Een groot goed. Ik wens dat dit inzicht nog een tijd zal duren. Mijn dierbare dank voor onze ontmoeting; wat is ieder mens gelijk en prachtig mooi." Deelnemer weekend Vol Leven

"Ik heb het hele weekend geweldig gevonden. Ik heb vooral veel gehad aan de stemoefeningen; het ervaren dat iedereen een eigen klank heeft en dat die klank er mocht zijn. Er bestond geen goed of fout. Het was zoeken naar je eigen toon, de hoogte, het volume, de beweging die bij je paste en iedereen was prachtig in de kwetsbaarheid van dat moment. Het hielp mij om mijn stem te durven gebruiken op een manier die ik vooraf niet voor mogelijk had gehouden. Ik voelde mij kinderlijk trots omdat ik mij niet had laten leiden door al mijn beperkende gedachten maar gewoon, trillend en wel mijn geluid heb laten horen aan de groep (en aan mijzelf!).  Ik heb regelmatig (ook na thuiskomst) het zinnetje gezongen; Ik heb een grens (ipv steen) verlegd in een rivier op aarde. Elke keer kwam deze zin in mij op en moest ik het zingen.
Dank je wel voor de oprechtheid, warmte, puurheid en kracht die ik bij jullie heb ervaren, en de rake opmerkingen op het juiste moment van jou Renee waardoor ik mij gezien voelde. De veiligheid die jullie wisten te creëren en de fijne groep die die veiligheid oppakte en versterkte was geweldig. Net als de fijne locatie en het lekkere eten. Daar spreekt veel zorg uit." Deelneemster Vol Leven