BIODANZA: de dans van het leven

Deze site is niet meer actueel en is vervangen door mijn nieuwe site: WWW.RENEEMARS.NL
daar staat alle informatie uitgebreid en overzichtelijk

Kennismaken met Biodanza:


Een avond heerlijk dansen, in contact komen met jezelf en de ander ontmoeten.

Biodanza is in beweging komen, letterlijk en figuurlijk, op de klanken van Salsa, Jazz, Pop, Klassieke en Afrikaanse muziek.

De dans en muziek bieden een prachtige gelegenheid om jezelf te ontdekken. In Biodanza kun je jouw vitaliteit ervaren. Ook kun je ontdekken waar jouw hart sneller voor gaat kloppen. Het nodigt uit om expressie te geven aan wie jij bent. En het nodigt je uit de ander te ontmoeten op een bijzondere manier, zonder woorden, in de dans. Dit is wat Biodanza je biedt in verschillende dansen: ritmisch en energiek, melodisch of verstild.

Je danst op jezelf, met zijn tweeën of in een groep. Voor Biodanza hoef je niet te kunnen dansen, het gaat niet om het aanleren van passen. Het gaat om uitdrukking geven aan wat er nu in je leeft. Biodanza haalt je uit je hoofd en brengt je in je lichaam en vooral in je hart.

Biodanza is voor iedereen, man en vrouw, jong en oud, single en getrouwd, met gebrekkige ruggen of gebroken harten, workaholic of huismus.

Praktische info over Biodanza in Utrecht en Culemborg : klik in de kolom rechts

Wanneer je kennis wil maken met Biodanza stuur dan een mail met je telefoonnummer naar info@ontdek-biodanza.nl

Kijk ook op FACEBOOK voor mijn actuele aanbod.
FACEBOOK: ONTDEK-BIODANZA.NL
Stuur me een vriendschapsverzoek als je op de hoogte wilt blijven

of bel 06-49864654.

2 december 2012

Ervaringen van deelnemers aan Biodanza vakanties

Ervaringen van deelnemers aan Biodanzavakanties

2013
Afgelopen week was voor mij de eerste keer dat ik met Biodanza in aanraking kwam, in een groep mensen die wel eerdere ervaringen met Biodanza hadden. Het is een heel bijzondere ervaring om direct de eerste dag al aansluiting te hebben bij de groep en te merken dat de groep mij vertrouwd is. Het is mij duidelijk geworden dat het geen noodzaak is om met ervaring aan een cursusweek mee te doen. De mooie opbouw en de bezielende begeleiding van Renée ondersteund door Angelique met de prachtige muziek maken het tot een week om nooit te vergeten!
Marcel


“Ik heb gedurende 2 jaar het eerste deel van de Biodanza-opleiding gevolgd. Daarnaast ben ik docent op een middelbare school. Misschien dat dit laatste mij extra docentgevoelig maakt. Voor mij zijn er maar enkele docenten die werkelijk vertolken c.q. belichamen, wat Rolando Torro (de grondlegger van Biodanza) bedoeld heeft.  Renée is daar één van. Zij is biodanza en laagdrempelig, met haar rijke achtergrond weet zij ervaren en minder ervaren dansers op een natuurlijke manier te faciliteren in dans. Ieder komt aan zijn trekken en gaat, of hij wil of niet, met een werkelijk blij gevoel naar huis!” 
Monique

2012:
Onbekend met Biodanza, maar wel als dansliefhebber begon ik aan de week in Préau. Het werd een heerlijke week. Er kwam zoveel energie los, het gevoel te leven was “alive”. Dat is wat dansen met je doet. We hadden een fijne groep, dit werkte ook door in de uren buiten de workshops om. Renée als dansdocent geeft veiligheid, is integer en zeer inspirerend. Dat een verblijf op Préau op zich al een feestje is, wist ik al, maar de keuze om deel te nemen aan Biodanza maakte er een dubbelfeest van.
Ineke

2011
Preau 2011 was een fantastische week! De dans bleek weer zo'n enorm krachtige manier om bij mezelf terug te komen, mijn eigen bodem weer te voelen.
Het thema "de elementen" was alom aanwezig. Alles zat er in die week: brandende zon, dampende aarde, kabbelend water en heftige stormen..we hebben het allemaal in de natuur en in onszelf ervaren. Renee weet iedere keer weer te inspireren, verrassen, ontroeren door haar enthousiasme, warmte, muziekkeuze.
Omringd door prachtige natuur, mooie mensen, heerlijk eten: GENIETEN!
Preau is een heerlijke plek! Ik vond het erg leuk dat er tegelijkertijd ook andere cursussen waren, waardoor er een bonte mix aan mensen was tijdens het eten.
Inge

Het was heerlijk om in Preau (prachtige plek en heerlijk eten) met Renee te dansen.
Omdat het een hele week was kon alles zich echt verdiepen. De week heeft me heel erg goed gedaan en ik ging zacht en blij naar huis. Dank je wel Renee.
Een aanrader!
Sylvia 

Biodanza is voor mij het leven vieren.
Door fysiek lekker te bewegen, te dansen op verschillende soorten muziek kan ik van alles loslaten. Ik laat me vaak inspireren door de muziek, ik voel de muziek dan door m’n lijf stromen en de beweging vloeit daar dan uit voort.
Door vrij te bewegen kan ik het oude makkelijker loslaten en komt er nieuwe energie vrij.
Biodanza is voor mij samen met anderen plezier maken, intimiteit delen en m’n grenzen verkennen. Ik heb nu twee keer een week Biodanza gedaan bij Renee,
En door een hele week te dansen ben ik nog meer in contact gekomen met mezelf, Biodanza brengt me dichter bij m’n kern. Ik word er ook heel vitaal van.
Ik houd van dansen, ik houd van contact maken met mensen tijdens het dansen, ik houd van alleen dansen, samen dansen. Het kan allemaal. De energie die Renee er inlegt, de muziek keuze, de levenskracht, daar voel ik me in thuis.

2010
Ik heb de week als heel bijzonder ervaren. Iedere dag dansen, op zo'n mooie, inspirerende plek, wat een feest. Renée begeleidde het super. Haar passie, levenslust en liefde voor de dans werken op mij aanstekelijk.
Caroline 

2008
Ik kwam met huiver, ... trof gevoel, ... liet verstand, ... zocht overgave ... en vond vertrouwen (en warmte, liefde). Straks zal ik eraan terugdenken en me er (opnieuw) mee voeden.
Cees, Deelnemer Aardenwerkvakantie aug. 2008

Biodanza is bijna niet in woordelijke taal te vatten. Het is de taal van het lichaam, de taal van de emotie, de taal van het contact met de ander, met mezelf.
Een vakantieweek lang heb ik kennis gemaakt met Biodanza. Renée leidde ons, samen met Anne, deskundig onder begeleiding van prachtige muziek de hemel binnen. “Dit ben ik, mijn emoties, mijn wezen in een dans uitdrukkend, ik ben niet langer meer wat ik aan heb of bezit. Dit is de ander en o wat is die ander mooi en kwetsbaar, zo gemakkelijk om van te houden”
Anna: deelneemster Biodanza-Meditatie week in Preau 2008